fbpx

Handelsbetingelser Danmarks Dufte

Generel Information

Salg fra www.danmarksdufte.dk sker af Danmarks Dufte, Kallesmærskvej 1, 6857 Blåvand CVR.nr. 25088379,

email: kontakt@danmarksdufte.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på www.danmarksdufte.dk eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores Kundeservice.

Hvis der er dele af nedenstående betingelser, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at bruge www.danmarksdufte.dk

Kundeservice:

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, er du meget velkommen til at kontakte os. Kontakt os på den måde, der passer dig bedst. Vi glæder os til at høre fra dig.

Kundeservice åbningstid

Alle dage fra Mandag – Søndag kl. 12.00 -17.00

Telefon: +45 23251641
Mail: kontakt@danmarksdufte.dk

Bestilling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på www.danmarksdufte.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Ved at afgive en bestilling på www.danmarksdufte.dk, fremsætter du et tilbud om at købe varen du har valgt, på de vilkår der fremgår af Betingelserne. Vi kan frit vælge at acceptere eller afslå dit tilbud om køb af varen, f.eks. hvis din bestilling indeholder tilbud om køb af flere eksemplarer af den samme vare. Indeholder din bestilling køb af flere forskellige varer, forbeholder vi os ret til at acceptere ordren delvist og afslå tilbud om køb af øvrige vare(r) under samme bestilling. Vi refunderer naturligvis eventuelt modtagne betalinger uden gebyrer eller andre omkostninger for dig.

Blandt andet forbeholder vi os ret til at afslå ethvert tilbud om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på www.danmarksdufte.dk, fx en betalings-fejl, en prisoplysningsfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Vi kan kun acceptere tilbud fremsat på www.danmarksdufte.dk. Vi behandler ikke tilbud fremsat på anden måde f.eks. i e-mails, breve eller fax..

Det er dit ansvar at indtaste korrekte kontaktoplysninger i forbindelse med bestillingen. Grundet reglerne om beskyttelse af persondata, har vi ikke adgang til de indtastede oplysninger efter bestillingen er lagt og vi kan derfor ikke gøres ansvarlige ved fejl i indtastningen.

Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

I det øjeblik du klikker på ”Godkend og betal”, aktualiserer du betaling og kvitteringen vises på din skærm, og du er bundet af dit fremsatte tilbud. Læs venligst mere under “Fortrydelsesret”.

Kvitteringen, som du modtager under overskriften ”Tak for din bestilling”, er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget dit tilbud. Vær opmærksom på, at bekræftelsen ikke betyder, at vi har accepteret dit tilbud, og vi forbeholder os derfor retten til at afslå dit tilbud, selv om du har modtaget den automatiske bekræftelse, jf. ovenfor.

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen – de står klar til at hjælpe dig.

Accepterer vi dit tilbud, modtager du en e-mail fra os, der bekræfter at vi har accepteret din bestilling (ordrebekræftelse). Aftalen mellem os er indgået fra det tidpunkt, hvor ordrebekræftelsen er modtaget.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

Fragt og levering

  • Fragt fra 39 kr
  • Vi leverer i Danmark og EU
  • Leveringstid 1-3 hverdage i Danmark og

Din ordre sendes med GLS, DAO eller Post Nord.

Leveringstid

Vi ekspederer din ordre hurtigst mulig med en leveringstid på 1-3 hverdage. Vi kan dog ikke give en 100 % garanti. Når din ordre er pakket og klar til afsendelse, modtager du automatisk din kvittering pr. e-mail med tilhørende Track & Trace nummer, så du kan følge forsendelsen.

Betaling og korttyper

Når du køber en vare på Danmarks Dufte onlineshop har du følgende betalingsmuligheder.

Du kan betale med følgende korttyper:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • MobilePay
  • Mastercard
  • Diners Club
  • American Express
  • Maestro

Beløbet for varene trækkes først på din konto, når varene afsendes.

Bytteservice

Det ikke er muligt at bytte og returnere skønhedsprodukter der blev åbnet.

En gang i mellem er der beklageligvis noget i vejen med den købte vare. Hos Danmarks Dufte får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen.

Ifølge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du – op til 2 år efter købet – finder fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder med andre ord, at du kan gå til Danmarks Dufte op til 2 år efter dit køb og bede om at få skaden udbedret, hvis din vare er gået i stykker.

Købeloven opererer også med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen siger, at hvis varen går i stykker indenfor de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra begyndelsen. Det betyder på godt dansk, at det er Danmarks Dufte, som skal bevise, at du har behandlet varen forkert – indenfor de første 6 måneder.

Danmarks Dufte vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Danmarks Dufte
Kallesmærskvej 1
6857 Blåvand

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Fortrydelsesret


Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@danmarksdufte.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Fortrydelsesfomularen finder du her.

Klagemuligheder – oversigt og links:


Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@danmarksdufte.dk

Lovvalg og værneting     

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark